توضیحات گردش کار درخواست تغییر وضعیت
صاحب امتیاز رسانه پس از ورود به سامانه با انجام مراحل زیر می تواند درخواست تغییر وضعیت خود را ثبت کند.
گام اول : ابتدا از بخش ویرایش اطلاعات ،گزینه درخواست تغییر وضعیت را انتخاب کنید.
گام دوم : پس از انتخاب نام مجوز ، با انتخاب گزینه ، اطلاعات جهت اعمال تغییرات نمایش داده خواهد شد.
در حالت کلی دو نوع تغییر وضعیت وجود دارد که نمی توان هم زمان از هر دو نوع درخواست را ثبت نمود .
الف) درخواست تغییر وضعیت ( صاحب امتیازی / مدیر مسئولی)
- در صورتیکه تغییر وضعیت از نوع مدیر مسئول و یا صاحب امتیاز باشد ، با انتخاب گزینه ، مدیر مسئول یا صاحب امتیاز جدید را انتخاب نمایید.
شایان ذکر است مدیر مسئول و صاحب امتیاز جدید می بایست قبلا در سامانه ثبت نام کرده باشند.
در صورتیکه تغییر وضعیت از نوع تغییر صاحب امتیاز یا مدیر مسئول باشد با انتخاب گزینه ، صفحه انتخاب صاحب امتیاز یا مدیرمسئول جدید نمایان خواهد شد.
- در صفحه اصلی سامانه و در ناحیه کاربری مدیر مسئول یا صاحب امتیاز جدید ، پیام زیر ارسال خواهد شد. همچنین از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود :
متن پیامک ارسالی :" نام صاحب امتیاز شما را به عنوان مدیر مسئول/ صاحب امتیاز نام رسانه انتخاب کرده است .لطفا درخواست را بررسی نمایید."
مثال : "آقای محمدی شما را به عنوان مدیر مسئول پایگاه خبری تست انتخاب کرده است . لطفا درخواست را بررسی نمایید. "
وضعیت درخواست : منتظر پذیرش مدیر مسئول / منتظر پذیرش صاحب امتیاز
- پس از تایید و پذیرش درخواست از سوی مدیر مسئول یا صاحب امتیاز معرفی شده (جدید) ، درخواست برای بررسی به دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات فرستاده می شود.
وضعیت درخواست : بررسی نشده
- درصورتی که مدیر مسئول یا صاحب امتیاز جدید درخواست را تأیید نکند، وضعیت درخواست به "عدم پذیرش مدیر مسئول / عدم پذیرش صاحب امتیاز" تغییر می کند .
- همچنین اگر بیش از 2 ماه از ثبت درخواست گذشته و پاسخی از ایشان در سامانه ثبت نشود ، درخواست تغییر وضعیت توسط سامانه رد می شود .
وضعیت درخواست : "مختومه شدن درخواست"
شایان ذکر است در صورتی که تغییر وضعیت از نوع مدیر مسئول یا صاحب امتیاز باشد ، طی مراحل استعلام سه گانه الزامی بوده و پس از دریافت جواب استعلام ، در نوبت طرح درخواست در هیأت نظارت قرار می گیرد .
ب ) درخواست تغییر وضعیت ( غیر صاحب امتیازی / مدیر مسئولی)
- در صورتی که تغییر وضعیت از نوع غیر صاحب امتیازی یا مدیر مسئولی باشد : وضعیت درخواست بررسی نشده می شود و برای بررسی به دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات ارسال می شود .
با انتخاب گزینه ، درخواست برای بررسی به دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات ارسال خواهد شد .
بر اساس بررسی انجام شده درخواست می تواند به سه وضعیت تغییر کند :
- "نقص درخواست": در صورت وجود نقص قابل رفع شدن ، موارد به اطلاع صاحب امتیاز خواهد رسید تا پس از اصلاح، مجدداً درخواست خود را برای بررسی ارسال نماید.
- "مختومه شدن درخواست" : در صورت رد درخواست ، وضعیت درخواست در صفحه صاحب امتیاز به وضعیت "مختومه شدن درخواست" تغییر می کند.
- "در نوبت هیأت نظارت" : درخواست پس از تأیید کارشناسان ، در نوبت طرح در خواست در هیأت نظارت قرار می گیرد.
"ثبت رأی هیأت نظارت" : درخواست پس از موافقت یا مخالفت هیأت نظارت بر مطبوعات ، دراین وضعیت قرار می گیرد .
در صورت موافقت با درخواست مطرح شده در هیأت نظارت ، پروانه توسط واحد صدور چاپ و پس از امضای پروانه های چاپ شده توسط معاون مطبوعاتی ، پروانه برای تحویل به صاحب امتیاز یا نماینده معرفی شده از طرف ایشان ) این معرفی نامه می بایست بر رو ی سر برگ شرکت (سازمان و...) بوده و به امضای صاحب امتیاز رسیده باشد.)داده می شود.
نکته مهم :
- در صورت واقع شدن دفتر رسانه در استان تهران، برای دریافت پروانه فعالیت به واحد صدور پروانه مراجعه فرمایید.
- در صورت واقع شدن دفتر رسانه در استان های دیگر و شهرستان های استان تهران، برای دریافت پروانه فعالیت به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه فرمایید .
- درصورتیکه مدیر مسئول یا صاحب امتیاز تغییر کرده باشد، اصل مدارک شخص جدید را مطابقت می دهند.