با حضور مدیران رسانههای برتر دومین دوره طرح رتبهبندی پایگاههای خبری، اعضای کمیته رتبهبندی دوره سوم انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاعرسانی، محمد سلطانیفر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست با اشاره به نقش نظام رتبه بندی در ارتقای جایگاه رسانه ها، تصریح کرد: تاکید ما این است که رتبه بندی رسانه ها صرفا توسط نمایندگان خود آنها انجام شود تا جامعیت و مقبولیت بیشتری داشته باشد. وی در همین زمینه با اشاره به تجربه موفق رتبه بندی پایگاههای خبری در دو دوره قبل، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کمیته فقط یک حق رای دارد و بقیه آرا متعلق به نمایندگان پایگاههای خبری و اساتید مرتبط دانشگاهی است.
وی با اشاره به ضریب نفوذ رسانههای برخط، جایگاه رسانهای پایگاههای خبری دارای شناسنامه را بسیار موثر دانست و تاکید کرد: توجه به این رسانهها از جمله اولویتهای من در معاونت مطبوعاتی است.
بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه، شیوه نامه و شاخص های دور سوم رتبه بندی پایگاههای خبری با حضور معاون مطبوعاتی و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی تصویب شد.
در این جلسه که بر اساس شیوه نامه، با حضورمدیران 20 پایگاه خبری برتر دور دوم رتبه بندی برگزار شده بود پس از تصویب شیوه نامه و شاخص های رتبه بندی دور سوم، نمایندگان مدیران مسئول پایگاههای خبری در کمیته رتبه بندی نیز با رای مدیران رسانههای حاضر انتخاب شدند.
بر اساس رای حاضران در این جلسه آقایان «بیژن مقدم و مسعود فاتح» مدیران مسئول پایگاههای خبری الف و سیتنا به عنوان 2 عضو نماینده مدیران مسئول پایگاههای خبری عمومی و تخصصی و آقایان «حبیب عباسی و محمد نوین» سردبیران پایگاههای خبری شفقنا و فرارو به عنوان 2 عضو دیگر کمیته رتبه بندی از میان نامزدها با رای اکثریت، انتخاب شدند.
همچنین آقایان «حمیدرضا ضیاییپرور و حسین امامی» نیز به عنوان اعضای هیات علمی عضو کمیته رتبه بندی و سید محسن فرجادی به عنوان دبیر کمیته رتبه بندی از سوی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند. در کمیته رتبه بندی پایگاههای خبری مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی نیز نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
شایان ذکر است نخستین جلسه کمیته رتبه بندی پایگاههای خبری شنبه 14 بهمن با حضور اعضا برگزار و پس از آن شیوهنامه و شاخصهای رتبه بندی منتشر خواهد شد.