بخش خبرنگاران

توضیحات گردش کار ارزیابی رتبه خبرنگاری

راهنمای ثبت درخواست ارزیابی رتبه رزونامه نگاری

کاربر گرامی ، لطفاً قبل از شروع مراحل ثبت نام ، راهنمای زیر را به دقت مطالعه فرمایید .

در صورتی که هنوز در سامانه ثبت نام نکرده اید ، ابتدا وارد بخش ثبت نام اشخاص حقیقی شده و پس از ثبت نام و دریافت نام کاربری و کلمه عبور ، وارد ناحیه کاربری خود در سامانه شوید . برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به راهنمای ثبت نام اشخاص حقیقی مراجعه فرمایید . پس از انجام ثبت نام اولیه با وارد شدن به ناحیه کاربری خود ، بخش های اطلاعات شخصی ، اسناد ، سوابق شغلی ، سوابق تحصیلی ، آثار را تکمیل نمایید. شایان ذکراست تکمیل این بخش ها برای ثبت درخواست ارزیابی رتبه روزنامه نگاری ، ضروری می باشد.

تکمیل اطلاعات ذیل الزامی است :

1. بخش اطلاعات شخصی

پس از تکمیل بخش اطلاعات شخصی ، با انتخاب کلید  اطلاعات ثبت خواهد شد.

مشاهده نکردن کلید  به معنای آنست که قبلا اطلاعات شما بررسی و تایید شده ، لذا برای ویرایش آن به بخش ویرایش اطلاعات ویرایش اطلاعات شخصی مراجعه فرمایید و پس از ویرایش اطلاعات گزینه  را انتخاب کنید.

  • دقت کنید ؛ پس از تأیید توسط کارشناس سامانه ؛ اطلاعات در پروفایل کاربر بروزرسانی می شود.

2.بخش سوابق تحصیلی

پس از وارد کردن اطلاعات در بخش سوابق تحصیلی ،  برای ثبت اطلاعات کلید   را انتخاب کنید.

در صورت وجود اشتباه در اطلاعات ثبت شده ، با انتخاب کلید   اطلاعات حذف خواهد شد.

مشاهده نکردن کلید های حذف و ذخیره به منزله بررسی و تایید شدن اطلاعات وارد شده قبلی شما است و برای ویرایش آن می بایست به بخش ویرایش اطلاعات ویرایش اطلاعات تحصیلی مراجعه فرمایید و پس از ویرایش اطلاعات کلید  را انتخاب نمایید.

  • دقت کنید ؛ پس از تأیید توسط کارشناس سامانه ؛ اطلاعات در پروفایل کاربر بروزرسانی می شود.

3.بخش سوابق شغلی

پس از وارد کردن اطلاعات بخش سوابق شغلی ،  برای ثبت اطلاعات کلید   را انتخاب نمایید.

در صورت وجود اشتباه در اطلاعات ثبت شده با انتخاب کلید   اطلاعات حذف خواهد شد.

مشاهده نکردن کلید های حذف و ذخیره به منزله بررسی و تایید شدن اطلاعات وارد شده قبلی شما می باشدو برای ویرایش آن می بایست به بخش ویرایش اطلاعات ویرایش اطلاعات شغلی مراجعه فرمایید و پس از ویرایش اطلاعات کلید   را انتخاب نمایید.

  • دقت کنید ؛ پس از تأیید توسط کارشناس سامانه ؛ اطلاعات در پروفایل کاربر بروزرسانی می شود.

4.بارگذاری اسناد :

بارگذاری اسناد مورد نیاز برای تشکیل پرونده خبرنگاری شامل موارد زیر می باشد:

  • تصویر صفحات اول ، دوم و توضیحات شناسنامه
  • تصویر روی کارت ملی
  • تصویر سوابق تحصیلی
  • تصویر سوابق شغلی
  • تصویر اثر

پس از بارگذاری اسناد با انتخاب کلید  تصاویر در سامانه ذخیره خواهد شد.


پس از تکمیل اطلاعات شخصی با مراجعه به بخش خبرنگاران، اطلاعات خواسته شده زیر را تکمیل نمایید:

 

سوابق خبرنگاری

برای ثبت سوابق شغلی رسانه ای اطلاعات زیر را تکمیل نمایید:

1.عنوان رسانه

ابتدا کلید  را انتخاب کنید.

 

پس از انتخاب نوع رسانه و وارد کردن نام رسانه،رسانه خود را جستجو و سپس انتخاب نمایید.

 

2. تاریخ شروع کار

3. ثبت وضعیت اشتغال به کار

در صورتی که در سابقه شغلی ذکر شده همچنان مشغول به کار هستید گزینه بلی و در غیر اینصورت با ثبت گزینه خیر ، تاریخ پایان کار را وارد نمایید .

4.انتخاب سمت

عنوان سمت فعالیت رسانه ای خود را از موارد زیر انتخاب نمایید.

5. حوزه فعالیت

عنوان حوزه فعالیت رسانه ای خود را از موارد زیر انتخاب نمایید.

6. تصویر مدرک

با فشردن دکمه    فایل تصویری سابقه شغلی مطبوعاتی خود را بارگذاری نمایید.

پس از تکمیل نمودن اطلاعات ، با انتخاب گزینه    اطلاعات ثبت خواهد شد.

تذکر:

برای ارائه اسناد و مدارک فعالیت در حوزه رسانه می توانید یکی از مدارک ذیل را ارائه نمایید :

  • برای رسانه های در حال همکاری
    • قرارداد کاری
    • معرفی نامه معتبر به امضای مدیرمسئول یا مسئول مالی و اداری
  • برای رسانه های پایان همکاری علاوه بر موارد فوق می توانید اسناد زیر را ارائه دهید:
    • تصویر سابقه بیمه

آثار

برای ثبت آثار به شیوه زیر عمل نمایید :

1. نوع اثر

نوع اثر را از موارد زیر انتخاب نمایید.

2. عنوان اثر

3.نام رسانه

نام رسانه خود را انتخاب کنید.

تذکر :

در صورتی که نوع رسانه از نوع چاپی باشد شماره صفحه را وارد و تصویر اثر را بارگذاری کنید.

4. شماره مسلسل :

ذکر شماره مسلسل اختیاری است .

5.نشانی اینترنتی اثر

6.تاریخ انتشار اثر

پس از وارد کردن اطلاعات بالا، با انتخاب کلید  اطلاعات ثبت می شود.

تذکر:

  • در بخش آثار حداکثر 6 اثر از سه ماهه اخیر (هر ماه 2 اثر) می توانید ثبت کنید. بنابراین با توجه به ارزیابی از آثار ارائه شده ، حتما آثار کیفی و تولیدی خود را بارگذاری کنید.
  • صرفا آثار چاپ شده در دوره انتشار های "روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، پایگاه خبری، خبرگزاری ها، لوح فشرده - هفته نامه، لوح فشرده – ماهنامه" مورد پذیرش می باشد..

ثبت درخواست ارزیابی رتبه روزنامه نگاری

پس از تکمیل اطلاعات بالا در بخش درخواست جدید، با انتخاب گزینه ثبت درخواست ارزیابی رتبه روزنامه نگاری و تایید اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، تایید آثار و مدارک کد رهگیری برای درخواست صادر می شود.

در صفحه های باز شده سه گزینه وجود دارد:

1.

در صورت تایید اطلاعات ثبت شده ، کلید مورد نظر را زده و به مرحله بعد خواهید رفت.

2.

با انتخاب این کلید به مرحله قبل خواهید رفت.

3.

در صورت وجود نقص در اطلاعات ثبت شده در هر بخش می توانید با انتخاب کلید ویرایش همان موضوع به صفحه مورد نظر رفته و اطلاعات آن بخش را ویرایش کنید .

برای ویرایش اطلاعات ثبت شده مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اطلاعات دارای نقص را کنید.
  2. اطلاعات جدید را وارد کرده و سپس کلید  را انتخاب کنید.

پس از اعمال تغییرات و ویرایش اطلاعات ، برای تکمیل فرآیند ثبت تقاضای ارزیابی رتبه خبرنگاری ، مجددا به بخش خبرنگاران –فهرست درخواست ها – ثبت درخواست ارزیابی رتبه روزنامه نگاری مراجعه فرمایید .

تذکر:

قبل از ثبت گزینه "مورد تایید است مرحله بعد" دقت کنید که حتما دکمه انتخاب را فعال کرده باشد.

پس از تایید مراحل بالا کد رهگیری درخواست نمایش داده می شود . همچنین وضعیت درخواست در این مرحله بررسی نشده است .

شایان ذکر است ، ثبت درخواست زمانی تکمیل می شود که از سامانه کد رهگیری دریافت کنید و وضعیت درخواست به حالت "بررسی نشده " تبدیل شود .

برای پیگیری درخواست خود با مراجعه به بخش خبرنگاران – فهرست درخواست ها ، از آخرین وضعیت آن مطلع شوید .

سامانه جامع رسانه‌های کشور
معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان هشتم، شماره 15
تلفن خانه مرکزی : (+9821) 84095000
Privacy Policy